Бібліотечний журфікс

ПРАВИЛА СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ ВІД СТІВА ДЖОБСА



"Як тільки ви зробили перший крок, ваша ефективність починає залежати від вашої здатності впливати на оточуючих за допомогою усного та письмового слова!" (Пітер Друкер)
Презентація - це найефективніший спосіб залучення уваги цільової аудиторії, партнерів, колег, і постачальників - до бренду, торгової марки або компанії!
За допомогою презентації можна наочно і об'ємно уявити всю інформацію про продукт, новинки та успіхи компанії, а також про перспективи її розвитку, включаючи можливість ознайомлення партнерів і інвесторів з бізнес-планом компанії.
Візуалізована інформація легше сприймається і добре запам'ятовується!
Для того, щоб створити інформативну та цікаву електронну презентацію необхідні не тільки спеціальні знання з програмних продуктів, в яких створюється презентація, а й базові знання правил створення ефективних презентацій. А також відмінні ораторські здібності!


Всі знають Стіва Джобса - засновника компанії Apple, підприємця, винахідника, дизайнера і, крім іншого, - великого оратора! Стів Джобс - видатний комунікатор на світовій арені інноваційного маркетингу. Презентації та виступи Джобса приводили, і, завдяки збереженим відеозаписів, призводять мільйони людей в захват завдяки чудовій подачі матеріалу - простій, доступній, інформативно насиченій і добре структурованої - для легкості сприйняття! Заради таких презентацій люди долали тисячі кілометрів.
Він умів не тільки захопити увагу аудиторії, а й утримувати його протягом всього виступу, умів створити загострення пристрастей навколо презентованих продуктів, розвеселити слухача, змусити його брати участь в процесі, і багато іншого. При цьому, Джобс був самоуком, і сам розробив для себе певні правила створення презентації, до яких вкрай варто прислухатися, щоб зробити і свою презентацію успішною та ефективною!
Отже, правила створення презентації від Стіва Джобса!

Акт перший - Створіть історію (Інструменти для завоювання аудиторії)



Для того щоб ефективно і з позитивною енергією продати вашу ідею, необхідно, перед створенням презентації придумати її історію: основні ідеї, оформлення - текст, заголовки, ілюстрації, сценарій та інші складові.
1.Сценарій. Ваша презентація та подальший виступ повинні мати свій сценарій, як своєрідне "театральне дійство", що містить зав'язку, кульмінацію, конфлікт, розв'язку, лиходіїв і героїв і демонстрації.
Обов'язково вкажіть в презентацію демонстрацію вашого продукту! І, по можливості, його властивостей і функцій. Люди завжди хочуть бачити те, про що ви їм розповідаєте, і знати, яку ідею ви їм пропонуєте.
Антагоністи і герої. Будь-який слухач задається питаннями: «Навіщо мені це потрібно? Для чого мені ця презентація, яка від неї користь? ». Для того, щоб відповісти на це питання, ви повинні представити слухачеві існуючу проблему, наприклад, «забруднена питна вода - підточує наше здоров'я!»Проблема - це і є антагоніст - ворог, з яким потрібно боротися. Герой же - це ваш продукт, наприклад, унікальні фільтри для очищення води, який вирішує проблему забрудненої води та усуває небезпеку заподіяння шкоди вашому здоров'ю, тобто перемагають антагоніста. Представляючи антагоніста і героя ви даєте слухачеві чітко зрозуміти, навіщо йому це потрібно!
2.Текст, буліти, заголовки, реквізит і т.д.Тексти і буліти (списки) - це найбільш неефективні способи подання інформації. Тому текст презентації повинен бути максимально коротким і виділяти тільки дійсно важливу текстову інформацію. Буліти або списки чомусь вважаються сприятливою для сприйняття формою подачі тексту і пропонуються у всіх шаблонах для презентацій як основа. Але ні, буліти ефективні тільки в тих випадках, коли їх кількість мала - 3-4 шт. в списку. Інакше - ніхто нічого не запам'ятає те, що знаходиться в переліку. Постарайтеся зупинитися саме на числі 3, людський мозок влаштований так, що акцентує увагу і легко запам'ятовує саме три позиції неважливо чого. Магічне число 3 повинно проходити через свою вашу презентацію. Коли ви пишете сценарій презентації, виділіть три ідеї, які повинні винести з виступу ваші слухачі - легко запам'ятовуються і відтворюються без письмових шпаргалок. Використовуйте так зване «правило трьох» якомога частіше!
Дуже важливо "прикрасити" ваш текст риторичними прийомами - метафорами і аналогіями. Саме вони зроблять ваш текст привабливим, до того ж, приклади і порівняння дозволяють запам'ятати навіть складну інформацію! Яскравим прикладом тому може служити метафора Стіва Джобса: «Для мене комп'ютер - це еквівалент велосипеда для мозку!». Використовуйте в своєму тексті "живі" епітети - неймовірний, дивовижний, розкішний, спритний і т.д. Слова, які чіпляють і створюють позитивний ефект від вашої мови. Уникайте професійного жаргону! Використовуйте його максимально рідко, тільки в разі потреби і з обов'язковим поясненням сенсу.
Заголовок повинен бути коротким, 140 символів і менше, яка б сильна ідея в ньому не полягала! Найбільш запам'ятовується наступна послідовність слів в заголовку: «підмет і присудок, доповнення». Наприклад, коли Джобс презентував iPhone, він вигукнув: «Сьогодні Apple винайшов телефон!», Або презентація iPod: «iPod. Тисяча пісень у вас в кишені».
Реквізит. Всю аудиторію слухачів можна розділити на три типи людей: візуалиаудіали і кінестетики. Необхідно захопити увагу всіх трьох типів, тому презентація не повинна складатися тільки з слайдів і тексту виступу, необхідно підготувати реквізит - зразки продукту, які можна продемонструвати аудиторії або передати в зал.

Акт другий - Створіть переживання (Секрети захоплюючій презентації)


1. Перевага зображень. Як уже зазначалося, текст електронної презентації повинен бути максимально коротким, на відміну від необхідності присутності в презентації зображень. Фотографії, ілюстрації і схеми представляють будь-яку інформацію набагато яскравіше, доступніше і наочніше, викликаючи в аудиторії розуміння і потрібні емоції.
2. Цифри. Якщо в презентації не можна піти від подання цифрової інформації, то зробіть цифри - перевагою і створіть з їх допомогою потрібний ефект. Для це потрібно надати вашим цифрам привабливий вигляд, тобто надати їм якийсь інтерес чи значимість для аудиторії. Наприклад: «30 ГБ пам'яті iPod досить для зберігання 7500 пісень, 25 000 фотографій або 75 годин відео».
3. Розваги. Не забувайте про те, що аудиторію потрібно розважити, і відвернути її увагу на якийсь час, наприклад, провести з аудиторією гру, показати якусь сценку або запросити гостя.
4. Момент «Вау!». Необхідно обов'язково підготувати момент, який розбурхає вашу аудиторію. Момент, що стосується однієї речі або однієї теми! Такий момент, який би слухач згадав в першу чергу, якби хтось його запитав: «Що було на презентації?». Наприклад: на презентації Масвоок Air - найтоншого ноутбука у світі, Джобс показав дійсно унікальну тонкість ноутбука, запечатав його в поштовий конверт!

Акт третій - Вдосконалюйтесь і репетирують (харизма, управління промовою, природність, мова тіла)


  • Ніколи не читайте по папері, інакше аудиторія не буде вас слухати. Ви повинні говорити невимушено, щоб склалося враження, що ви говорите з кожним слухачем індивідуально.
  • Створіть зоровий контакт з аудиторією - ваші очі повинні бути постійно спрямовані в зал, а не на слайди презентації.
  • Відкриті пози - не схрещуються руки або ноги, не ставайте за трибуну, не повертайтеся до аудиторії спиною!
  • Жестикуляція - користуйтеся прийомами і жестами для того, щоб створити потрібний ефект вашої мови і підкреслити найважливіші моменти.
  • Регулюйте гучність мови, підкреслюйте важливі моменти гучними вигуками і робіть паузи між окремими смисловими частинами мови.
  • Отримуйте задоволення від вашого виступу, покажіть аудиторії свою пристрасть до ідеї або до продукту, які демонструєте!
  • Кожні 10 хвилин змінюйте спосіб представлення інформації - картинки, відео, мова, виступ гостя і т.д., все це повинно постійно залучати слухача в презентацію і, одночасно, давати «перепочинок» його сприйняття!

Тепер ви знаєте, як зробити «живу» презентацію! Застосовуйте ці правила і створюйте нові успішні презентації. І, хто знає, можливо, великий комунікатор - Стів Джобс - залишиться далеко позаду вас в питаннях успішності і привабливості брендів!

Комментариев нет:

Отправить комментарий